fredag 2. oktober 2009

Suksess med mår og hønsehauk på samme dag !

Robert som kommer fra England reiste idag hjem etter 2 uforglemelige dager hos meg. Med i bagasjen har han fulle minnekort både av mår i vinterdrakt og fullvoksen hønsehauk på åte.
Først imorres satset han på hauken men avsluttet økta uten hauk.Han dro så i mårskjulet og satt der til han hadde fått besøk. Dro så tilbake igjen til haukeskjulet og satt der frem til det ble mørkt. Vi fikk ganske tidlig forvarsel at det var hauk i området. Kråkene var helt gærne og skreik som besatt. Vi ventet nesten en time før vi pånytt får høre kråkene sette igang spetaklet sitt igjen.Like etterpå lander den nå fullvoksne hønsehaukhunnen i nærmeste tre. Hun blir sittende der en 5 minutters tid før hun kommer inn på åte.Jeg drar med en gang kjensel på fuglen, for denne har jeg møtt mange ganger før. Robert mener også at dette er en annen fugl en den han hadde der igår. Virker mye mer trygg på at det er greit å være her å spise. Hun kikker noen ganger opp å speider etter ørn, men hun forblir alene på plassen til hun forlater oss en halv time senere. Godt å være igang igjen, å det er artig å tenke på at jeg har foret på denne fuglen nå i 3 år. Hun er å blir trofast.Legger med en liten videosnutt som jeg filmet i ettermiddag. Fra nå av og fremover er det ingen kunder i skjulene mine, men jeg vil fortsatt fore på begge plasser. Altså det er muligheter for folk å oppleve både mår i vinterdrakt og hauk på samme helg.Vil fortsette hele vinteren med mårene også.Mandag drar jeg ut på søken etter brunsthjort. Ikke umulig at mitt firma Sylte Naturopplevelser kan tilby hjortebrunst for kunder som måtte ønske det. Dette får jeg avklart til uken som kommer. I såfall vil jeg opplyse om dette på bloggen.

1 kommentar:

  1. Gamle kjente dette.Artig at hun er tilbake,der hun forlyster seg på kjøtt fra Eide.

    SvarSlett