torsdag 1. oktober 2009

Lykkelig fotograf fra England !


Fikk Robert fra England på besøk igår. Han testet rovfuglskjulet mitt igår og fikk hønsehauk på første forsøk. Idag ville han prøve skjulet igjen før han skulle til mårskjulet i 12 tiden.Fikk melding fra han i morres at han hadde hatt besøk av en voksen hønsehauk hunn i 40 minutter fra kl 0720 og frem til kl 0800.Vi dro så opp i mårskjulet kl 12. Det regnet noe helt forfærdelig, men av og til tittet solen frem.Mårene lot vente på seg idag. Den første kom kl 1515 og ble i 15 minutter. Dette var Tjukken som snart er fullpelset med vinterdrakten.Robert var glad jeg ble med han i skjulet, for han hadde aldri verden ville oppdaget måren ifølge han sjøl. Greit for meg som vet hvor jeg skal se, og hvor de normalt dukker opp.Vi pakker sammen utstyret vårt kl 1645 og skal til å gå ut døra. Da oppdager jeg mårtispeungen ved en tilfeldighet, da den titter frem bak noen steiner 5 meter unna. Vi pakker ut igjen utstyret å får noen helt greie bilder. Litt problem de første minutta med dugg på objektivet, men det går heldigvis over. Vi drar så ut for å prøve hauken. Jeg la ut en kråke der i morres, når jeg hentet ut Robert.Får melding fra Robert, mens jeg er hjemme å spiser middag .Han skriver som følger : Crow is eaten.Altså hauken har vært der senere på dagen å spist opp kråka. Vi sitter i 2 timer uten at den kommer tilbake. Robert skal både i haukeskjul og mårskjul i morra også,- så en oppdatering følger.

2 kommentarer:

  1. Dette med hauken trigger meg rett og slett VELDIG !! Hyggelig å høre at du er igang Terje, og gleder meg til midten av november !!!

    Tom Dyring

    SvarSlett
  2. Hallo, Sylteland!
    Flott å se at begge skjula funker:-)
    Leste forleden at man kan få to netter med deg som 2. og 3. premie i fotokonkurransen - biofoto? Starta i den bransjen? No tør ikke æ å send inn flere bilder! He he
    Vi snakkes:-)
    Ronny

    SvarSlett