tirsdag 27. oktober 2009

Mer mår !


Som jeg lovet dere igår skulle jeg komme med en liten oppdatering fra mårskjulet. Jeg og Tom Elton satt i mårskjulet i 1,5 time idag. Det gikk vel cirka 30 sekunder fra jeg hadde foret til tispevalpen dukket opp blant steinene i ura.Hun slikket i seg bringebærsyltetøy og forsvant etter en 10 minutters tid.Det kom ikke flere mårer på den korte økta vi satt der men hadde underholdning av kjøttmeis, blåmeis, toppmeis,svartmeis,løvmeis,granmeis,spettmeis,gjerdesmett og flaggspett mens vi ventet.
Jeg har ikke oppdatering fra rovfuglskjulet men regner med at det er både hauk og havørn der så lenge jeg forer.Det er mye påkjørsler for tiden så det skal ikke mangle på mat for hauken og ørna. Bare den siste uka har jeg hentet 7 rådyr som er drept i traffiken.I morra skal jeg og Rolf Magerøy sitte i mårskjulet ett par timer. En oppdatering følger i morra kvled.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar