søndag 18. oktober 2009

Hønsehauk,havørn og rev på formiddagsøkta .Mår på ettermiddagsøkta

Nok en fantastisk dag i skjulet for Ole Arne. Idag fikk han knall lys, å bare på formiddagsøkta fra kl 0730 og frem til kl 1130 har han hatt hønsehauk ett par timer.Avløst av besøk fra kongeørna som var innom i 10 minutt. Så kom en rev som var der helt til jeg fikk melding om at havørna var kommet. Dere får en oppdatering senere ikveld når jeg har fått tilbakemelding fra skjulet.Må rette opp feil. Det var ikke kongeørn foran skjulet idag. Det var en ungfugl havørn sammen med en fullvoksen havørn. Reven hadde vært på åte over 1 time noe som er meget uvanlig.Vi avsluttet med ett par timer i mårskjulet i ettermiddag. Tispevalpen kom imot oss når vi kom.Hun stod ett par meter fra meg mens jeg foret sier Ole Arne. Hun kommer frem fra steinura med en gang jeg har kommet inn i skjulet. Hun blir på åteplassen i 30 minutt. Kommer ikke noe flere mårer etter dette men det har sikkert med at jeg foret med over 2 kg honning før jeg dro derfra igår. I morra skal 2 pensjonister sitte i mårskjulet mens jeg sjøl skal dra på hjortebrunst igjen. Det kommer ingen oppdatering før tors eller fredag på bloggen da jeg blir til jeg har fått nok brunstbilder.


2 kommentarer:

  1. Helt sykt!! Gleder meg til det blir min tur.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Dette var artig,full klaff.Er ikke mange eller noen som kan skilte med så mange arter på en plass.

    SvarSlett