fredag 11. desember 2009

Ledelse i Biofotokonkurranse og rundevinner !



Idag fikk jeg en hyggelig telefon fra John Sandøy som er sekretær i Biofoto. Han gratulerte meg med min 2 rundeseier i Biofoto sin landskonkurranse. Jeg fikk bare 1 bilde inn på 10 på topp lista, men sammenlagt poengsummen min for mine 5 bilder var 14 poeng før neste mann på lista.Nå leder jeg med over 30 poeng på sammenlagtlista etter 2 runder..
Syntes dette er artig, men tar ingenting forgitt i en slik konkurranse, da det fortsatt er 2 runder igjen til vinneren av svalbardturen skal kåres.



Rovfuglskjul : Sønn min har blitt permitert fra jobben så han ønsket en tur i rovfuglskjulet idag. Vi overnattet i skjulet fra igår. Når vi stod opp i morres satt kongeørna utenfor. Den ble ikke så lenge idag da den ble jaget av ei havørn. Senere på formiddag får vi ned hauk men denne blir jaget av ei kongeørn. Altså fullt trøkk hele dagen med besøk av flere hauker, kongeørn og flere havørner. Guttungen syntes dette var så artig at han ville prøve ei natt til. Far blir så klart med i håp om ett blinkskudd til neste runde av Biofotokonkurransen.

Oppdatering følger i morra.

10 kommentarer:

  1. Gratulerer Terje, kjempebra...
    Hehe...har nok selv missforstått denne konkuransen litt, leverte jo bare et bilde min tulling...
    Jaja fikk jo 30 p for den..
    Men artig var det at du faktisk øket ledelsen i denne runden...

    Fint at sønnen din er med i skjulet da, tenker nok at han synes det er opplevelse med den aktiviteten som er der med de flotte rovfuglene...

    Får håpe snøen kommer hos deg etter hvert da..

    snakkes

    mvh Ole Arne

    SvarSlett
  2. Jeg blir så glad når jeg hører at du drar fra i konkuransen, det fortjener du med de timene du legger inn i fotograferinga. Gratulerer.

    Også er det uvant og morsomt å se noe annet enn rovfugl og mår på bloggen din :-) Likte det øverste bildet veldig godt!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ledelsen Terje, skal nok bli vanskelig å "slå" deg iår..

    Oddmund

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer alle sammen.

    Kjartan : Sjøl om det har fått i mye mår og rovfugl det siste året har jeg flere hardisker fulle av mye annet rart også. Jeg tar ikke bare rovfugl og mårbilder men skal innrømme at det begynner å bli nok også.Liker å utdype meg i forskjellige moment men gir meg ikke før jeg er fornøyd.


    Terje

    SvarSlett
  5. Gratulere Terje. Velfortjent. Lekre bilder du viser oss.

    SvarSlett
  6. Hei igjen.
    Det ble da både 3 og 7 plass.
    Med så mange bra bilder så er ikke de andre plasseringene spesielt dårlig heller.

    Listen over alle plasseringene kommer snart på www.biofoto.no - men her er dine plasseringer og poeng. Det er mulig å få 48 poeng tilsammen.

    3 plass: Toppskarv i storm - 42
    7 plass: Hjortebrunst - 37
    25 plass: Snøsprut - 31
    49 plass: Høst - 28
    112 plass: Hauk i farta - 24

    Ha en fin dag.

    John Sandøy

    SvarSlett
  7. NY FEIL FØLGER.
    Det gikk nok litt fort i forrige melding. Terje har fått følgende plasseringer.

    6 plass: Toppskarv i storm - 39 poeng
    7 plass: Hjortebrunst - 37 Poeng
    25 plass: Snøsprut - 31 Poeng
    49 plass: Høst - 28 Poeng

    Men du har fortsatt flest poeng i denne runden og leder konkurransen sammenlagt etter 2 runder. Selv om det er 21 poeng bakover til Nr 2 så er dette ikke avgjort. Men lykke til i de to neste rundene.

    John Sandøy
    112 plass: Hauk i farta - 24

    SvarSlett
  8. Du gjør det skarpt blant mange andre flinke fotografer!
    Det er høy kvalitet på det du leverer å fint å betrakte så nå får du ha lykke til de to neste rundene å ikke hvile på laubærene selv om ledelsen er god selv etter to runder!

    Mvh Rune

    SvarSlett
  9. Gratulerer med en solid ledelse. Litt synd at det kan se ut som om at det var et manipulert bilde som stakk av med 1.plassen i runde 2.

    SvarSlett
  10. Takk for kommentarer og gratulasjonsønskninger :-)

    At bilde som vant denne runde er manipulert vil jeg ikke ta stilling til her inne men folk kan ta web filen inn i ps å dra mellomtonespaka i levels så får de bedømme sjøl.

    Terje

    SvarSlett