tirsdag 20. juli 2010

Fotocelleprosjekt !

Har som nevnt i tidligere innlegg gått til innkjøp av forskjellige utløsersystem til mine kamera. Problemet har vært dårlig vær med ditto dårlig lys, men får faktisk daglig nye mårbilder tatt med 16 mm vidvinkel. Kanske ikke så spennende bilder, men skal det skrives bok til vinteren må bilder av mår i miljø følge med. Sparer de beste til senere, men en liten forsmak på miljø, får dere.

Det er daglig 1-3 mårer innom,- og morgen og kveld har de fleste besøkene.Men ingen regel, for forrige uke var de like bra aktiv midt på dag.Bare det siste døgnet har kamera knipset 470 bilder av mår,småfugler,mus,kråke og flaggspett. Når jeg har gått gjennom å slettet alle jeg ikke vil ha, sitter jeg igjen med 7 bilder.Mårene er litt skeptisk når kamera står så nært, så idag flyttet jeg det litt lengre bak, og satt på en 50 mm. Håper dette går bedre .Har enda ikke sjekket kamera som har stått ute i gaupeura, men skal ta meg en tur i løpet av uka. Orker bare ikke ut på den bratte kneika, i skitværet. Som vanlig pøsregner det her hjemme når det er jazzfestival.Oppdatering følger når jeg har noe nytt på hjerte.Bilde av meg sjøl mens jeg tester ut ett kamera jeg har utplassert for rev.

2 kommentarer:

  1. Dæven døtte,den vettskremte stormåren i det første bildet var et realt blinkskudd:) Smelter jo inn i miljøet med matchende farge på overkroppen.
    Bare husk at bok nr.1 med signatur for lengst er bestilt!!

    ketil

    SvarSlett
  2. Hejsan
    Verkligen spännande att få läsa om ditt arbete i mårdskogen, kul de här med fotocellen vilket ger fina möjligheter.

    Mvh
    Lars-Göran

    SvarSlett