torsdag 29. juli 2010

Flere nye mårer i område !



Har vært ett par dager på hytta sammen med kona men har hatt ut kamera med vidvinkel mens jeg har vært borte. Har hatt opptil 4-5 mårbesøk i døgnet den siste uken foran kamera. De 2 siste kveldene har Jan fra Polen og Øyvind Bjerkeset, sittet ett par timer i skjulet. Begge hadde fått mårbesøk. Motivasjonen min til å sitte der har vært heller laber i det siste men prøvde meg en tur ikveld. Gikk inn i skjulet kl 1930 og satt der til kl 2015. Da varslet småfuglene i område at noe var på gang.En hannmår ruslet rundt i 20 minutter å sleiket i seg Sunda før den dro oppover i lia på jakt etter damer.Kjører 2 kamera der oppe døgnet rundt nå, for å kartlegge aktiviteten.Jeg forer så klart ikke foran kamera når kunder skal sitte i skjulet.Tilbyr heller at kunden kan få låne fotocella og kamera. Garanterer mårbesøk og mårbilder på alle som kommer. Er en heldig får en 4-5 besøk i løpet av 24 timer.

7 kommentarer:

  1. Hei Terje. ER dette ett nytt fjes , eller har du sett den før ? Artige bilder likte nok det øverste best.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar Øyvind. Dette er en gammel kjenning som jeg har kalt Tjukken.Dette er bilder fra ikveld. Har tatt bilder av andre hannmårer med vidvinkelen.

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Det var to nydelige bilder av mår. Synes de viser et par nysgjerrige hoder som gjerne skulle ha svar på noe de aner, men ikke er sikre på. Spennende foto du driver med mårene.

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett
  4. Hallo!
    Stadig noe nytt fra mårskogen,det er bra.Likte det øverste bilde godt.

    SvarSlett
  5. Kjekt å høre at du lykkes med prosjektet der oppe. Jeg likte godt begge bildene du har lagt ut, flotte utrykk og fint miljø.

    Mvh
    Per E.

    SvarSlett
  6. Härliga bilder igen och kul med nya individer av Mård på platsen.

    Mvh
    Lars-Göran

    SvarSlett
  7. такой милый)))между березок вообще классно выглядывает

    SvarSlett