onsdag 2. september 2009

Opptur etter nedtur !


Mårene mine har i sommer oppvartet oss med besøk stort sett hele dagen. Det har faktisk vært så bankers at alle som har kommet hit har dratt hjem med fulle minnebrikker. Jeg gikk bare å ventet på nedturen når den ville komme ? Igår kom den. Satt i skjulet sammen med en polakk fra kl 16 og frem til kl 2030 uten å se en eneste mår.Meget rart når de har vært så trofast besøkere på dagtid.Mye kan nok spille inn som jeg ikke råder over men det virket veldig rart. Kan så klart være en hønsehauk,kongeørn eller en rev som har skremt dem. Vinden som raslet i alle trærne kan også ha sin forklaring.Vi er riktignok bortskjemt alle som har sittet der i sommer da suskessprosenten er så å si 100 %.Eller ved nærmere regning er er det 1 av 40 dager det ikke har vært mår der.Meget høy treffprosent er det så får vi håpe at guttene i skjulet idag får mår allikevel. Mårene har iallefall vært innom å spist det jeg la ut igår. En oppdatering følger når jeg får tilbakemelding fra skjulet senere idag.Har akkurat vært oppe med gutta iskjulet og foret. Fikk nesten umiddelbart respons da 2 mårer dukket opp etter at jeg hadde foret. De klatrer i trær og sleiker honning all plass. De blir på plassen en 15 minutters tid. Jeg går ut og forer igjen før jeg drar hjem å lager middag. 2 mårer står da å ser på meg borti skogen. En oppdatering følger senere ikveld når jeg har fått tilbakemelding fra skjulet.Jeg får teksmeldinger fra skjulet ved jevne mellomrom men ingen mår å se. Jeg tipper at måren kommer kl 1915. Det tikker inn en melding kl 1913 at en enslig hanne har ankommet plassen. Den blir der i 10 minutter. Guttene skal sitte i skjulet frem til det blir for dårlig fotolys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar