onsdag 16. september 2009

Kommer oss i møte !

Fikk endelig med meg kona opp i skjulet for å se på mår. Hun har tidligere vært med opp i skjulet, å sett på alle ekorna.Men siden i sommer har det gradvis minket på ekorn fremfor skjulet. Hadde på det meste 6 ekorn , men nå er det bare ett enslig ett som av og til er innom.Vi kom opp til skjulet kl 13. Vi har ikke før kommet inn i skjulet før kona oppdager en mår 50 meter oppe i ura. Den er på vei rett ned mot foringsplassen.Den sveiper fort over område, å konstaterer at det ikke er mat fremme. Jeg går da ut og forer som vanlig. Har ikke før kommet inn igjen i skjulet, før tispeungen dukker frem fra steinura der jeg har foret. Altså den har ligget på lur å ventet på at jeg skulle bli ferdig med foringa, før den kom frem. Den blir der i 15-20 minutt. Kona satt med en Nikon D2h/Sigma 100-300 og knipset i vilden sky. Hun fikk faktisk endel bra bilder også. Legger med en video jeg filmet igår.

2 kommentarer:

  1. Artig at du har fått kona på kroken. Hils henne lykke til fra meg:) Mvh Robin

    SvarSlett
  2. Hei
    Artig å høre klikkingen når dem rette øybeblikkene er der.
    Til Siv!
    Fint bilde av mårtassen.. Du må nok bli med flere ganger.. Foto er rågøy! og du har jo en utrolig flink læremester...!
    Når Terje starter i ørneskjulet må du bli med det er bra utrolig fasinerene rovfugler!

    mvh monika

    SvarSlett