mandag 17. august 2009

Helt rått !


"Helt rått" sier Tom Schandy etter å ha sittet formiddagen i mårskjulet sammen med Odd Larsen . Jeg sitter sammen med dem en times tid og forklarer litt hvordan dette vil arte seg etter å ha foret. Går ikke mer en en halv times tid før mårmor kommer tilbake fra jakt, med munnen full av mus. Sier til dem at hun som oftes drar opp i hiet med mat til ungene for så å komme ned å meske seg med honning etter at hun har vært ute på matsøk.Mine observasjoner stemmer og pluttselig er det mår all plass utenfor skjulet. Gjengen klatrer i trær,hopper på steiner,stikker hode ut av steinsprekker osv. Alle 3 blir på plassen i ca 20 minutter. Tom Schandy er skikkelig happy å gir meg ett kraftig håndtrykk og takk for opplevelsen. Artig når kjendiser som Tom setter pris på det jeg kan tilby. Det er litt slik enten eller med mårfotografering. En må være på hugget hele tiden for å få de beste bildene.Har nå fått inn melding at guttene i skjulet har hatt 2 måbesøk på 5 og 10 minutter den siste timen. Dagen er enda ung så jeg regner med at dere vil få høre mer utover dagen.Guttene sitter nå inne og laster inn bilder etter en lang dag i skjulet. De hadde 7 mårbesøk i løpet av dagen. Lengde på mårbesøkene varierer fra 5-20 minutter. Har forløpig ingen bookinger på fre,lør og sønd vis noe skulle være int.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar