mandag 20. juli 2009

Pøsregn,dykkene ekorn og reven i hi !


Jeg passet ungene til bror min forleden uke så han og kona fikk gå ut på jazzfestival.For å finne på noe,- bygde jeg og unga badebasseng/drikkebasseng til småfugla og ekorna på mårplassen. Igår bar jeg opp 50 liter vann i ryggsekk mens det idag sikkert regnet 50 liter i timen.Uansett var jeg oppe å foret på plassen idag og ekorna sitter på 1-2 meters hold mens jeg forer.Det satt også ett ekorn inne i skjulet når jeg kom.Tenkte jeg skulle teste ut foto idag men været og lyset var helt pyton. Startet på 1600 iso og avsluttet på 3200. Ekorna kom ikke opp på bassenget første timen da jeg greide å snuble med en boks solsikkefrø utenfor skjulet. Men når jeg gikk ut og plukket opp nøttene og la disse i bassenget kom ekorna dit med en gang.Hadde jeg hatt bedre lys idag hadde jeg nok fått noen unike bilder av dykkende og svømmende ekorn men når lukkertiden er 1/125 sek blir det langt mellom blinkskudda. Uansett artig med ekorn men det skal noe til for å få noe som ikke er laget fra før.
All honningen er borte hver eneste dag jeg forer men både småfugl,ekorn og kråker spiser honning.Tror at måren er innom også men har ikke prioritert å sitte der i sommervarmen.Så desverre ikke mår på de 4 timene jeg satt fra kl 14-18 men ifølge de som har drevet med mårfoto vil aktiviteten ta seg opp fra siste uke i juli og fremover i aug/sept. Ellers har jeg hatt 2 revefrie kvelder. Dette da revene ligger i hi i regnværet. Prøver på igjen etter reven når været bedrer seg. Oppdatering følger når jeg har mer nytt fra rev eller mårskjul.

4 kommentarer:

  1. Morsomt når de bader da.
    Håper været snur snart, for nå er det nok regn for meg.

    Bolli

    SvarSlett
  2. Du er kreativ og flink, å det vises også
    på resultater.
    Synes det første bilde der vanne spruter var artig. Det andre har jeg liksom sett før.
    Det var faktisk litt godt at det ble regn noen dager med tanke på å rense luften, men alt har jo sin begrensning så jeg håper yr.no viser en solgløtt før August.
    Onkelbarna setter helt sikkert pris på å få oppleve dette. :D
    Gleder meg å se mer badene ekorn fra badeplassen.. Å hva blir det neste..
    Kos deg!

    monika

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte bilder Terje!!!

    inda

    SvarSlett
  4. Fikk massevis av tips her nå, å fore med honning har jeg ikke tenkt på, ei heller ha maten i bassenget for å oppmuntre til bading.

    Artig å møte andres ekorn, og fine bilder :)

    SvarSlett