tirsdag 28. juli 2009

Nok en stor dag !


Bare en kort oppdatering fra mårskjulet. Full fres fra første stund idag når Kjartan Trana og jeg satt i skjulet fra kl 14.Mårtispe med unger kom ut av hiet og var på vei ned mot åteplassen når vi kom. Det skjedde så fort at vi ikke rekte å ha igjen døra en gang. Så ihvertfall 3 mårer som forlot hiet. Eneste problemet var at vi ikke fikk lukket døren før tispa var bak skjulet. Hun strøk så opp igjen til hiet. Det var riktignok ikke noe mat ute så jeg kjørte den vanlige plystrelåten å gikk ut å foret. Det gikk når 2 timer før tispa kom alene ned igjen. Hun hamtrer noe helt forferdelig med mat til ungene og tar med seg opp i hiet. Hønsehaukbesøk har kanskje satt en støkk i henne ?
Men det var ikke værre en at hun kom hele 8 ganger denne økta før jeg og Kjartan ga oss kl 21.
Fikk endel bra bilder idag i flott lys. Vi dro så ut til mine lokale rever og kjørte panoreringer med speiling . Mye bra bilder her også sjøl om de er noe klisjeaktig. I morra skal jeg ikke sitte i skjulet sjøl da Rolf Bolli og Espen Lie Dahl skal sitte der. Ole Jørgen Liodden kommer også i morra kveld men han skal bare være med etter reven. Han skal sitte i mårskjulet først på torsdag. Oppdatering følger imorra når jeg får rapport fra skjulet.

1 kommentar:

  1. Et revebilde som falt i god smak med fart og flott speiling!
    Revene hos deg er snart allemann's eie ser eg på bloggene å det er blitt vist mye fint av sjarmørene.
    Legger du ut mat i vannet eller på en stein for å få den ut i vannet?
    Kjekt å se at du og har lykkes med alt arbeidet du har lagt ned i mårprosjektet!
    Godt jobbet å mange fine bilder er vist på bloggen din.

    Mvh Rune

    SvarSlett