lørdag 5. september 2009

Vanedyr og pelsskifte !


Jeg og Stian Holmen hadde en fantastisk dag i mårskjulet idag.Vi kom litt seint igang da vi hadde oss en tur ut på Male og Hustadvika før vi satt oss inn i skjulet.Mårene var litt treige idag og jeg måtte faktisk ut å plystre 2 ganger før den første ankom åteplassen. Stian bare rister på hode men gliser som en sol da måren ankommer plassen. Den første vi har der virker veldig urolig , men blir faktisk i 17 min før den gir seg, og drar bort i hiet igjen.Blir etter dette stille en times tid, så jeg prøver å gå ut å plystre igjen. Får respons med en gang da spettmeisene og gjerdesmetten varsler at noe er på beina. Har ikke før kommet inn igjen i skjulet før en mårtispevalp dukker opp. Hun blir der i 10 minutter. Vi prøver å sitte frem til kl 1913 da en av mårene har fått som vane å komme i den tiden. Idag sviketer dyret oss og vi avslutter økta kl 1930 til tross for godt lys,- da Stian skal kjøre helt til Flatanger i kveld.Vi er begge fornøyd,- til tross for "bare" 2 mårbesøk på 6 timer,- men vi er kanskje bortskjemt ? Fra nå av og frem til den 18.sept er det ingen bookinger i skjule,t så jeg vil bare fore 1 gang for dag der oppe. Så sant jeg ikke skal sitte der sjøl da ? En oppdatering følger neste gang jeg skal sitte der.

Legger ved en link fra en eminent fimlfotograf som har leid skjulet ett par dager. Flotte opptak fra skjulet. Fra nå av og fremover vil mårene skifte til vinterdrakt så jeg går spennende tider i møte. Fortsatt ledige plasser i skjulet for dem som vil oppleve dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar