tirsdag 15. september 2009

Tjukken i 30 minutt !


Som vanlig er jeg oppe å forer på mårplassen daglig. Motivasjonen min for å sitte der er heller laber da jeg har så mye bra mårbilder fra før, men siden jeg har kjøpt meg nytt kamera fra Stavanger Foto måtte jeg sitte ett par timer i idag , for å teste ut vidunderet Nikon D300s . Gikk opp i skjulet kl 1130 og satt frem til kl 14. Fikk mårhannen Tjukken innom i 30 minutt fra kl 13.Satt å knipset med Nikon D3 og en 300 mm, mens jeg filmet med D300s og 200 mm f:2,0. Er ikke så stødig på redigering da jeg aldri har gjort dette før, men det ble da en liten filmsnutt til slutt.....

På grunn av begrensningen på 100 mb greier jeg ikke å laste opp filmen i full HD kvalitet .

5 kommentarer:

  1. Artig film Terje! Har virkelig lyst til å ta meg en tur nedover, Skal jeg oppleve mår på nært hold, og ikke minst få muligheten til gode bilder, så er det nok få andre plasser som gjelder.

    Problemet nå er at jeg har en bil uten radiator, streika igår kveld. Så før jeg eventuelt tar turen nedover, så må bilen på verksted.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Gratis Terje med nytt kamera. Til alle andre. Et besøk hos Terje vil ingen angre på:) Mvh Robin Jenssen

    SvarSlett
  3. Morsomt å høre klikkelyden fra kameraet når du lar det gå på de mest fotogene stedene. Kunne vært interessant å se hvordan noen av de bildene ser ut, ettersom vi vet akkurat hvor på videoeb de ble tatt. Da kunne man sett forskjeller på video og foto, selv om filmen er i enklere kvalitet.

    Espen Utaker

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentarer. Har lagt til ett bilde Espen tatt med D3 og 300 mm. Det blir samme forholdet som D300 med 200 som jeg har filmet med. Har brukt Aktiv D-Ligthning i menyen på kamera da det var så store kontraster i motlyset.

    Terje

    SvarSlett