fredag 11. september 2009

Det høljer ned !


Skulle egentlig komme med en oppdatering igår når Robin satt i skjulet men fikk desverre ikke tid. Robin kom sent til Årø flyplass så han var ikke på plass i skjulet før kl 16. Vi så en mår som krysset ura i full fart, men den kom ikke ned på åteplassen. Jeg er ute med jevne mellomrom å prøver å plystre på gjengen, men de vil ikke komme. Skjønner straks hvorfor.En voksen havørn kretser over ura der skjulet ligger.Har sett det tidligere i sommer også, at mårene blir skeptisk og forsiktig når havørna er på vingene. -Den er nok ikke en trussel for måren, men det vet sikkert ikke mårene. Hadde det derimot vært en hønsehauk eller en kongeørn hadde nok saken stilt seg annerledes. Idag gikk vi opp i skjulet i 12 tiden. Det regner noe helt forjævlig, så vi var ikke så veldig optimistisk. -Men mårene må jo ha mat sjøl om det regner, så vi krysset fingrene og håpte. Joda, måren kom idag også . Litt før kl halv 2 kommer en tispevalp ned på foringa til tross for pøsregn og kuling i kastene. Den går rundt og mesker seg med bringebærsyltetøy og rosiner i ca 20 min. Jeg drar ut av skjulet like etterpå da jeg skal hjem å støvsuge og lage middag til kona og sønn min. Robin blir sittende i skjulet frem til jeg henter han kl 1730. Han forteller da at en mårhanne hadde ankommet foringa 3 minutt etter at jeg gikk. Tydlig varsling på småfuglene at mårene kom idag. Robin reiste hjem til Narvik med 800 mårbilder. Vet ikke når jeg får tid å sitte i skjulet igjen, da vi skal prøve å få tak på naustene vi holder på å bygge.Men må opp der å fore hver eneste dag, så en oppdatering følger vel de nærmeste dagene.Har byttet ut D300 til fordel for en bokstav til (s).Dette for å få mulighet til video.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar