torsdag 24. september 2009

Sure mårer og innbrudd i skjulet !

Igår hoppet jeg over foringa til mårene da jeg rett å slett var utslitt etter turen til Forelhogna. Idag måtte jeg bare fore. Kom opp der kl 13 og konstaterer at gjengen har vært inne i mårskjulet og sleiket rent alt av syltetøybokser og honning. Sånn går det når jeg har gjort mårene avhengig av Lerum syltetøy.Spørs om jeg skal ta kontakt med syltetøyfabrikken å høre om de vil være med å sponse mårfamilien over vinteren ? Satt meg til for å fotografere etter å ha foret med rosiner og syltetøy.Det kom ingen mår den timen jeg satt der. Måtte til avtalt legetime kl 1440 så jeg satt igjen kamera og dro. Kom tilbake igjen kl 16 og ser da at alle rosiner er spist opp. Mårene har også sleiket i seg alt syltetøyet. Jeg sitter ett par timer men ingen mår dukker opp. Skal opp igjen å fore i morra å da sitter jeg til mårene har vært innom. Høstfargene er blitt helt rå så jeg håper på godt lys og sammarbeidsvillige mårer.

2 kommentarer:

  1. disse mårene dine kommer snart til å få diabetes:-)
    sponsing av syltetøy burde ikke være noe problem hehe:-)
    mvh anders selland

    SvarSlett
  2. Har skrevet en liten henvendelse til Lerum om sponsing og håper på positivt svar ?

    Her er det jeg skrev:


    Jeg har i hele år foret en hel mårfamilie med Lerum syltetøy.Har gått så langt at mårene kommer på min plystrekommando at Lerum Bringebærsyltetøy er servert.
    Har daglig hatt 4 mårer innom flere gangr og flere av norges beste filmfotografer har vært innom å fått flotte film og stilbilder.Forer på det meste med 1 kg Lerum syltetøy for dag. Det blir så klart dyrt i lengden med så mye søtsaker så jeg ber om litt støtte i form av Syltetøy eller en økonomisk kompensasjon.Unike bilder og filmklipp finner dere på min hjemmeside:

    http://www.terjesylte.blogspot.com/

    SvarSlett