fredag 15. januar 2010

Jeg elsker mus !!!!!!!!!



Mus er ålreite dyr, så dere ble vel litt skremt av tittelen vist dere tenker koffert ? Vil ikke akkurat assosiere mus med kvinnens kjønnsorgan,- men det var da ikke jeg som fant opp utrykket heller. Fra spøk over til mus. Var en tur i mårskjulet idag, og eneste jeg fikk mulighet å ta bilder av var mus. For annledningen hadde jeg tatt med meg skikkelig grovt skyts, siden det var mus jeg var ute etter. -Nå tenker dere koffert igjen.
Skogsmus

Hadde altså med min 600 mm. Neida, den er ikke fullt så stor.Men påmontert på ett 1,5 crop kamera fikk jeg skikkelig redskap (for mus).Fikk besøk av både skogsmus og markmus.Var så klart mår på snø jeg var ute etter, men jeg syntes fortsatt disse små musene er artige fotoobjekter mens en venter på måren.

Markmus

Ble ikke noe mår idag heller, så jeg begynner å se svart på flere bilder av mår i snø. - Jeg har vel sittet 10 dager nå i mårskjulet etter at snøen har kommet, men bare 1 gang fått mår på snø.Har riktignok vært bare korte økter på ett par timer. Litt av en tolmodighetsprøve, men jeg gir fortsatt ikke opp. Prøver meg vel ett par timer i morra også. Dere får en oppdatering i morra også, men da blir det ikke musebilder på dere.

11 kommentarer:

  1. Mornings Terje :) det samme gjør lille Ole musefanger også (svart gårdskatt)
    Men de er jo utrolig skjønne da. Nydelige bilder av søte små i djup snø. Spesielt den lille med solsikkefrø i munnen. Her har du kommet utrolig nært og fint innpå motivene. Heldige du som har så mange flotte motiver som kommer til deg.
    Ha en flotters dag!

    SvarSlett
  2. Hei Terje!

    Joda! Mus er godt, enten de har pels eller ikke! Og bildene dine er flotte, de også! Å sitte med 600mm på de små tøttene er vel nesten som å skyte spurv med kanoner? Synes små mus har et herlig uttrykk i de store, mørke øynene sine. De virker nesten litt rampete. Og når de sitter slik de gjør på bildene dine, virker det nesten som om de sier: "Prøv å ta meg, om du kan"! Ha en fin helg, Terje!

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett
  3. Hei Terje.
    Ja, akkurat som du ikke la opp til "koffert-tenking" her nei, he he... Ja, må si det er noen flotte musebilda du vise oss i den kalde årstiden :-)
    Snakkes!
    mvh Ronny

    SvarSlett
  4. Hehehe ;)

    Du har svært gode mårbilder etterhvert, men jeg synes det er kjekt å se noe annet enn mår også jeg. -selv om det er fra et mårskjul ;) Musebilder ser man vel ikke så alt for ofte. Det øverste er søtt.

    God helg!
    Hilsen Ingebjørg

    SvarSlett
  5. Fint med flere arter på foringsplassen, og fine bilder i snøen. Kanskje du bør ut å annonsere dette:

    Har du lyst på mus? Jeg har et skjul i skogen der du kan oppleve flere sorter. Ta med tela di og kom. MUSEMANNEN TerjeS. :-)

    SvarSlett
  6. Du Terje, du Terje...
    Artige bilder dette, mus er jo kjekt.
    Forsåvidt greit at måren lar litt vente på seg, så kan du fylle harddisken med bilder av mus også.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  7. ja-ja.Får henge meg på og si at du har en del mus på samvitigheten.D.v.s de har gått i fella di.......
    Synes at musebildene ble rett så artige de da.

    SvarSlett
  8. Flotte og artige bilder av dyr i sitt rette element.

    Ha en flott mår-jakt :)

    SvarSlett
  9. Hei

    Tusen takk for lattern!

    Tror jeg må bestille litt snaddder til måren slik at han kommer på dagtid... :)

    likte musebildene!

    monika

    SvarSlett
  10. Pappa dreppte mus da,Det er skittne dyr som ødlegger allt,Pappa holdt den fra halen og kasta den ned og tokk og klappa den ned med bok
    Siden 2 stykker hadde sniket seg inn i huset

    SvarSlett