mandag 9. november 2009

Overnatte i rovfuglskjulet !


Det er første gang jeg overnatter i rovfuglskjulet. Etter alt for mye kaffe i går etter en kjempespennende fotballkamp ble det vanskelig å sove. Våknet kl 7 men det var altfor mørkt til foto. Rigget derfor opp utstyret og la meg i soveposen igjen. I 8 tiden kommer en stor hønsehauk hunn. Dette er min faste gjest hver eneste dag men idag virker den litt skremt . Jeg tipper kongeørn men det er fatisk en annen stor hunn som kommer å skremmer den første.Jeg prøver meg på ett bilde men det skal ikke mer til at hun forsvinner. Vi får ett par havørner over skjulet men klokka blir 1030 før den første ørna lander på plassen. Den blir vel på plassen i 30-40 min. Vi forlater skjulet kl 12 for å prøve oss etter måren men som nevnt de siste dagene er de ganske så uforutsigbare for tiden. Vi blir sittende frem til kl 1430 før vi velger å dra tilbake til rovfuglskjulet.Vi fikk forresten mye bilder av både hunn og hannfugl av Gråspett idag. Virker som den er innom hver dag å spiser bringebærsyltetøy.Ute ved skjulet treffer vi på en rev som har vært å forsynt seg av ett rådyr mens vi var borte. Den hadde også selskap av 2 havørner.
Vi kommer oss inn i skjulet å klokken blir 16 før det kommer en hønsehauk (den faste). Underveis kommer det nok en hauk så det blir nærmest reprise fra morraøkta. Oppdatering fra skjulene følger i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar