torsdag 19. november 2009

Mye fugl !


Har hatt meg en fantastisk dag i rovfuglskjulet. Først kom kongeørna kl 8 og ble sittende til kl 9. Landet en hønsehauk der kvart på 9 men det stakk da den så kongeørna. Kongeørna satt seg i ett tre 20 meter unna. Pluttselig kommer den voksne havørna å angriper kongeørna. Kongeørna faller ned fra treet som en ball. Den kommer så å setter seg på åte. Den får pluttselig smake egen medisin 15 minutt senere. En ung jypling av en havørn jager gamlefar.Den blir sittende 3 meter til side å se på at ungfuglen spiser seg mett.Først når ungfuglen flyr avsted kommer gamlefar bort på åte. Vi har ørn på plassen helt til kl 11. Det skjer ingenting før voksen hønsehauk kommer kl 1530. Denne blir pluttselig angrepet av en ny voksen hauk jeg aldri har sett før. Får noen ålreite slossebilder sjøl om mesteparten av kampen foregår i lyngen. Legger med ett bilde av den nye hauken som kom idag.Skal ligge en natt til i skjulet, da jeg vil ha med meg all den aktiviteten som er for tiden. Oppdatering følger i morra.

3 kommentarer:

  1. Hehe..det må jeg si, for en opplevelse, artig lesning dette..

    Gleder meg til helga ja, selv opp værmeldinga er litt dyster med masser av regn..
    Men det kan da bli gode bilder i regn også..

    Snakkes

    SvarSlett
  2. Artig at det har dukket opp en helt ny hauk på plassen, og ikke minst den vannvittige aktiviteten av både havørn, kongeørn og hønsehauk.

    Får vi se noen av slossebildene? Eller spares de til en bedre anledning?;)

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  3. Fantastiske opplevelser du forteller om og et godt bilde av Hauken på åte.

    Mvh
    Per E.

    SvarSlett