søndag 24. mai 2009

Nye mårprosjekt !

Jeg driver forsatt å forer mårene mine men de er veldig ustabil når de kommer på åteplassen. De er der,- men det er aldri råd i vite når de kommer.Personlig orker jeg ikke sitte i skjulet annet en på kveldstid når sola farger åteplassen. Hadde jeg orket å bruke mer tid på morra og dagtid på plassen hadde jeg nok fått flere bilder av måren. Plassen jeg har satt opp skjul på egner seg bare på kveldstid vist jeg vil ha sollys inn på mårene. Jeg har derfor gått med tanken om å finne en eller flere plasser hvor det kommer morgenlys inn på foringsplassen. Idag gikk jeg ett par timer i skogen og letet etter fine plasser med fin bakgrunn og flotte trær hvor jeg kunne tenke meg å ta bilder av måren.Plassene til slike prosjekt bør ikke være for langt fra vei for at det ikke skal bli ett ork å vedlikeholde foringen.Beit meg merke til 3 slike plasser idag med ulike miljø.

1.Plass med kroket furu. Bra med blåbær og røsslyng i område. Startet med innskruing av skruer til feste for fiken. Smørte honning som leder til fiken. Plassen  får morrasola inn på den krokete furua.Telt som kamuflasje med avstand til foring  12 meter.

2.Plass bare 200 meter fra vei med ei skikkelig krokete furu. Ligger rett ovenfor en stor granskog.-Flott bakgrunn med motlys på morran.

3.Nydlig plass ved ei steinur der det gror lav eine,blåbær og røsslyng. Telt vil bli satt opp på en lite benyttet skogsvei med avstand 10-20 meter til der jeg har begynt å fore.Morra og kvelds sol på plassen.

Vil vente noen dager før jeg sjekker om fiken å honning er borte. Oppdatering følger når jeg har sitte i mårbua eller når jeg vet om måren har benyttet de plassene jeg har begynt å fore.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar