fredag 8. mai 2009

Mårskjulet ferdigstilt !



Det er med stolthet Sylte Naturopplevelser kan presentere Norges første kommersiele fotoskjul for mår.Har nå foret på plassen i 4 måneder og jeg har tatt bilde av 3 forskjellige mårer.Bildene jeg har tatt av mår på plassen er enten fra telt eller at jeg har gått meg på måren når jeg skulle ditt for å fore. Regner med at det vil bli flere mårer  som stikker innom åteplassen utover sommeren  når mårmor drar med seg ungene på matsøk. Det som er med mårdyr er at de er veldig uforutsigbare. De oppsøker åteplassen hver eneste dag men det er aldri råd å vite når de kommer. En dag kommer de om morgenen for neste dag å komme om kvelden.For neste dag å kanskje komme midt på dagen. Den som skal ha bilder av mår bør stille med en stor porsjon med tolmodighet men desto artigere er det når en lykkes. Det som også kan skje er at det er flere mårer som stikker innom skjulet i løpet av dagen. Det går med mye honning og gammelt brød i løpet av ett døgn. Mårene spiser nesten en halv kilo honning pr.døgn så det må være flere enn en som stikker innom å mesker seg med godsakene i løpet av døgnet. Har heldigvis gratis honning i form av honningkaker sponset av en lokal birøkter.Den som er int i mårfotografering kan ringe meg å booke plass på enten 91390725 eller på epost tersylte@online.no
                                                   
                                                         En av hannmårene på plassen
                                                      Bilde tatt fra innsiden av skjulet

14 kommentarer:

  1. Gratulerer Terje! Folk kommer til å valfarte hit for å fotografere, fantastisk det du har fått til.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Dette var jo riktig så nusselig lite krypinn.Går fint i terrenget.
    Blir nok mye bra mårbilda fra den bua.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kommentarer.

    Tom :Du kan så mange feminine ord. (Nusselig krypinn.)Skjønner ikke hvorfor du ikke bruker eidedialekt å skriver. Fjølbu oppi ei steinraus.
    Bua er sart utsmykket så du kommer til å trives i disse naturskjønne omgivelsene.

    SvarSlett
  4. I e en rettelig femiklump væt du...

    SvarSlett
  5. Som ei barsk snusesk i styggsteinsurda det derre ja Terje. (Tørr ikke bruke feminine ord)

    Ser frem til å prøve herligheten!

    SvarSlett
  6. Jeg håper at du sjekket at det ikke var reir
    e. l før du spikret full furuleggen... :)

    Liker å se at du har kledd med honer.. praktisk å legge inn do..trett med slage og hull i gulve...

    Lykke til...gleder meg å bilder på sikt!
    Kunnskap - stor honnigkonto - iver = Gode mårbilder

    monika

    SvarSlett
  7. Tusen takk for nye kommentarer. Akkurat kommet inn etter å ha gjort siste finpuss på bua. Foret med fiken før jeg dro hjem kl 15. Når jeg kom tilbake kl 18 hadde måren vært å hentet all fiken jeg hadde lagt ut. Den hadde også vært inne i mårkassa å spist både honning og brødskive. Luringen følger tydligvis med når Godtegrisen drar hjem og kommer.Men resepten er klar: måren får honning å jeg får gode bilder tilbake.

    Monica: Det er kun 2 stk 6 " spiker i furuleggen. Ingen hekking i denne furustammen. Men 100 m ovenfor har havørna reir.

    Terej

    SvarSlett
  8. De rosa plysteppet på gulvet vil
    Tom like,nusselig tanke de Terje.
    Plassen er i alle fall Topp.
    Knut

    SvarSlett
  9. Ja, regner med at Tom vil like det rosa plysj teppet Knut. For ikke å snakke om de lilla gardinene. Monica kommer sikkert til å tilby utsmykking med bilder i dette skjulet også ? I så fall vil jeg ha en 20x25 forstørrelse av trerota hun fant/kastet ?

    SvarSlett
  10. Den er grei Terje...skal ordne det straks :D
    Å den har så beroligene effekt..hihi

    SvarSlett
  11. Takker for gaven Monica. Den vil bli en klassiker i mårbua.

    SvarSlett
  12. Å dere er så tøysete altså..Særlig Knut.
    Viste ikke at en trerot kunne ha beroligende effekt eller jeg da.
    Snakk om å være skikkelig nature lover altså..

    SvarSlett
  13. Så festlig å høre som dere koser dere gutter ;). Jammen vil jeg si du står på Terje, dette er jo skikkelig profft! Fy søren så stilig den bua ble! Det er jo rene hytta. Utrolig gøy at du har fått så god kontakt med den vesle karen som elsker honning ;). Han skjønner visst at du er en skikkelig real kar!
    Gleder meg til å se bildene som kommer derfra!!!
    Mvh Linda

    SvarSlett
  14. Ska send oppover et nusselig saueskinn t'n Tom som hain kan trøkk ræva nedpå når gradestokken synk;-)
    Ser bra ut det her Terje. Begynne snart å gå Choice kjeden i næringa, he he.
    Ronny

    SvarSlett