fredag 1. mai 2009

Flere orrfuglparringer ,tårnfalk og kattugle


Jeg har de siste nettene konsentrert meg om å få fluktbilder av orrfugl men det er ikke bare enkelt. Mye skal klaffe både med tanke på lysforhold,fluktretning og ikke minst riktig valg av brennvidde, iso, lukkertid og blender.Har riktignok fått noen flotte bilder men de er ikke akkurat nyskapende. Ikke trenger de å være det heller. Viktigeste er at jeg er fornøyd selv.Når jeg velger en 600 mm til slike stunt blir det i overkant overkill når orrhøna legger seg 5 meter utenfor teltet å vil bli parret. Men slik ble det denne gangen. Neste gang velger jeg nok en 300 mm.Det blir noen dagers avbrekk fra både leik og mår da yngstemann i huset skal konfimeres på søndag. Blir vel at jeg tar meg noen turer både etter orrfugl og mår neste uke også. Leiken i morres ble avbrutt i 8 tiden av en Tårnfalk. Spørs om jeg får denne i en av  kassene jeg har satt opp i nærheten. Kjørte oppom hytta på vei hjem fra leik idag. Konstaterte at jeg har fått kattugle i kassa 10 meter bak hytta. Oppdatering følger til uka  

1 kommentar:

  1. Hei Terje!

    Alt trenger ikke være nyskapende for å bli bra, noe du beviser til de grader her. Knallbilder fra leiken!
    Har snakket med Ronny, så nå blir det snart orreleik for aller første gang for min del! Han skulle kontakte meg når alt var klart.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett