torsdag 21. mai 2009

Nok en bekreftelse at måren ikke er som andre dyr !

Jeg og Rolf Magerøy hadde ei par timers arbeidsøkt i mårskjulet i formiddag. Konstaterte når vi kom at måren hadde vært der å mesket seg med honning i går kveld eller i natt.Når vi nesten er ferdig med arbeidsøkta hører vi ett forferdelig skjære-spetakkel utenfor skjulet. Vi mistenker at det er måren som kommer med noen illsinte skjærer etter seg. Vi lukker døra til skjulet i håp om at rakkern vil vise seg men det skjer så klart ikke. Jeg sier til Rolf at måren sikkert er på vei til godsakene å hadde han gått og jeg blitt igjen,- hadde jeg nok fått noen mårbilder. Jeg smører på noe honning på de faste plassen før vi forlater plassen. Sier til Rolf at jeg regner med at måren har vært å spist honning når jeg kommer tilbake senere i kveld. Kommer tilbake til skjulet kl 18. Konstaterer fort at jeg hadde rett. Måren har kommet frem fra ura når vi dro. Jeg smører på ny honning og setter meg i skjulet. Sitter der frem til kl 21 .Hører pluttselig noen merkelige låter jeg aldri har hørt før. Høres ut som en miniatyrhund som jager en annen. Nesten på samme vis som når ett rådyr er støkket og bjeffer avgårde oppover lia. Kan dette være mår ? Jeg sitter i skjulet frem til kl 2230 men gir meg da lukkertiden er nede i 1/60 sek på 1600 iso. Oppdatering følger kanskje i morgen vist været er bra og jeg tar meg en tur i skjulet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar