mandag 31. mai 2010

Gjensidig tillit !

Jeg skal ikke øse på med flere mårbilder for dere, men komme med den gledelige nyheten at det nye skjulet nesten er ferdig. Har idag snekret opp reisverket så imorgen gjenstår bare asfaltplater og tak . Etter å ha vært 30 meter nedenfor det gamle skjulet i hele kveld, var vi spent om mårene ville komme når jeg foret ? Jeg hadde ikke med kamera sjøl ikveld, men Øyvind Bjerkeseth ville prøve en liten økt etter måren.Jeg ber Øyvind gå inn i skjulet å sette seg,- så skal jeg fore. Øyvind virker veldig gira på småfugler, men jeg må rope på han at han skal vende kamera mot meg. Jeg roper til han at 2 mårer står 5 menter unna å ser på meg, mens jeg forer. Øyvind gir signal at han ser dem :-) Når jeg kommer inn i skjulet til han, kommer begge mårene frem å mesker seg med Sunda og rosiner. Artig med slik gjensidig tillit, men skjønner ikke hvorfor flere ikke kommer for å oppleve dette ?

6 kommentarer:

  1. Artig at du får det til. Skulle gjerne prøvd den nye plassen din. Vi får snakkes:) Mvh RJ

    SvarSlett
  2. 3.premien i Biofoto sin konkurranse står å venter på deg Robin:-)

    Terje

    SvarSlett
  3. Hei

    Det strømmer nok på utover skal du se.. Det er vel egentlig forventet at det skal være en stille perioden nå? Noe som har vist seg og slått helt feil.. men flere mårbesøk daglig.

    Gleder meg å se den nye plassen og dens utsikt.. Den som ikke har opplevd dette har gått glipp av noe.. Måren er flotte rovdyr og utrolig fasinerene å få på brikken.

    Du er dyktig!

    Monika

    SvarSlett
  4. Du har helt rett i at det ikke skulle vært mårsesong nå da jeg regnet med at ungene ble jaget ut av reviret. Det som trolig har skjedd er at mårtispa er blitt drept og ungene er igjen i reviret. Men da gjenstår det å benytte seg av sjansen mens den byr seg da :-) Så jeg vet ikke om om det blir mårunger i ura til høsten ? Det litt pussige er at det ble sett 4 mårer den 17.Mai. Hvor har den 4 blitt av ? Var dette mårtispa ?

    Terje

    SvarSlett
  5. Flott å se at det skjer noe selv om jeg ikke har vært i det andre skjulet enda heller. Om jeg vil leie plassen må det skje enten alene eller om du vil ha selskap en gang så en får noe tips med på kjøpet ;) Og ikke være sammen med noen som forstyrrer det hele med lysende mobil i vinduet...

    SvarSlett
  6. Da satser vi på den 4 måren ligger i hiet med masse unger...

    Spennede!

    Om det er slik at måren kommer på kvelden må denne tiden av året være perfekt..da det får så knall godt kveldslys...

    Ps Arnfinn..må da ikke være kresen :D
    det er da hyggelig med selskap i skjule..
    gjør ingen ting om mobilen lyser på denne tiden av året...hehe

    monika

    SvarSlett