torsdag 20. mai 2010

Nok en fantastisk dag !


Først på dagen idag var jeg å utplasserte ett kamera med fotocelle for å prøve og fange gaupa på minnebrikken. Vi har vel ikke mer en 5-6 gauper her på Moldehalvøya men har fått sikre tips hvor jeg burde plassere ut kamera. Ett par kompiser har tidligere i vinter fanget gaupa med viltkamera på denne plassen men det gjenstår å se om de benytter de samme områdene på sommerstid ? Tidligere idag har Monica Vaagan sittet i mårskjulet men kun ekorn og småfugler fremfor skjulet. Jeg dro opp i skjulet kl 19 og det som møtte meg var en hvitryggspett hann.
NRK og Per Jarle Heggdalsvik kom opp i skjulet kl 21 i håp om å få mår før sola gikk ned. Det vakre kveldslyset farger mårura rosa å vi sitter bare og venter på at måren skal dukke opp.
En blir ikke klok på disse mårdyrene og det er bare å glemme å stille klokka etter den. Det eneste jeg alltid har sagt er at jeg vet de kommer, men aldri når i løpet av døgnet ?

Våre drømmer går heldigvis i oppfyllelse denne kvelden også. Samme mårhann som førkvelden dukker opp like før sola går ned i havet. Både jeg og Per Jarle får kjempeflotte opptak av måren i nydlig kveldslys mens den klatrer i trærne, spurter bortover steinene og dukker frem fra huler. Nok en fantastisk kveld i skjulet :-)

3 kommentarer:

  1. Hei.
    Hva koster det å leie plass i sjulet ? Enn med gjentagende ganger f.eks 5 ganger ?

    SvarSlett
  2. Dagsprisen i skjulet er 1500,- men gir tilbud til pensjonister/studenter/uføretrygdede på 1000,- /dag.
    For lengre leieperioder ta kontakt på epost eller tif 91390725.

    Terje

    SvarSlett