lørdag 10. april 2010

Vår i mårura !

Våren er i anmarsj og det merkes på aktiviteten foran mårskjulet.Har fått flere henvendelser om det er mår der og til det kan jeg bare si.-Den som orker å sitte får sine mårbilder. Det er så klart ikke slik aktivitet som når mårmora tar med seg ungene ned på foringa i august, men nå kan isteden fullpelset vintermår oppleves.Satt oppe i mårskjulet i 3 timer ufrivillig idag. Kona har leid inn ei brasiliansk dame til å vaske huset mens hun er på jobb. Jeg ville så klart ikke ligge i senga når en helt fremmed person vandret rundt i huset og støvsuget.Jeg skjønner ikke helt vitsen med vaskedame heller jeg da ???? Men så har jeg hatt gratis vaskehjelp i 18 år au :-) Neida kona fortjener vaskehjelpen. På vei opp i skjulet idag så jeg faktisk ekorn for første gang i år der oppe. Ekornet virket veldig skeptisk men kom da ned og snappet seg noen solsikker. Men blitz like det ikke. Koset meg med småfugler og ekorn ett par timer før Tjukken kom innom for sin daglige dose med honning.
Har mye bilder av denne måren fra før å det er vanskelig å gjøre noe helt nytt også da den holder seg mer skjult en når den var liten. Har vel med livserfaring å gjøre at den ikke skal eksponere seg i åpent lende. Mye farer som kongeørn,hønsehauk og rev så jeg har forståelse for det.Koset meg med tjukken i 20 minutter før han vandret videre ned i hiet sitt.Like etterpå kom ett ekorn og holdt meg med selskap til jeg dro hjem.
Kommer vel til å ta en liten tur opp i morra også og fore, men får se hvor lenge jeg orker å sitte da influensaen fortsatt henger med. Om det ikke kommer en oppdatering i morra håper jeg at dere får se bjørn ,jerv eller ulvebilder i løpet av uka på bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar