fredag 12. juni 2009

Ekorn ved mårskjulet !


Kommer vel ikke som noen bombe at det er ekorn i område når nøtter forsvinner daglig på åteplassen. Det er bare det at jeg aldri i mitt liv i en alder av 43 år har tatt bilde av disse ekorna. Det finnes vel sikkert 24 på dusinet av disse bildene men jeg syntes det var artig allikevel. Jeg sendte en fleipete sms til Max Inge Julbø som er grunneier på plassen,- å spurte om det var lov å bruke levende åte ? Har hatt ekorn her i over 1 time. Fikk som svar :Det må da gå bra så lenge det kan gå når det selv vil. Svaret mitt ble : Da sier vi at det er lov.Hehe
Neida fra spøk over til ekorn. Ekornet satt utenfor mårskjulet å mesket seg med nøtter og solsikkefrø en halv time til før hun flakset opp gjennom trestammene. Hun berget seg denne gangen og dro sikkert tilbake til bolet og ekornbarna.Hun var litt skeptisk når hun dro og smattet som hun hadde noe i kikkerten. Jeg måtte desverre forlate skjulet etter ett par timer idag da jeg skulle skru opp flatpakk(faen)skap til min eldste sønn. Når jeg går ut av skjulet varsler Gjerdesmetten med sin maskingeværstemme at noe er på beina nedom skjulet. Tydlig at måren var på vei men vi møttes ikke idag. Kjekt å meddele at det går mye mat på plassen,- men det er nok ikke bare mår og ekorn som er innom. Både rev, kråke, Hvittryggspett, mus og småfugler tar til seg den utlagte maten. Oppdatering følger neste gang jeg får tid å sitte der. Skal til Oslo over helgen med yngstemann på AC/DC konsert. Har forøvrig kjøpt inn teaposer,kamferdrops, stolsekk og varmepledd til jeg skal en tur på Østensjøvann.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer.. !
    Hyggelig og lese at det er liv i leiren..
    Ekorn er et flott dyr selv om det florerer en del av de.
    Trodde du hadde vært ved Østensjøvannet.. Husk koffin i kaffen slik at du ikke sovner... Det kan jo være en andre fotografer i område som er på jakt etter et godt bilde! :D
    God helg og god tur... Tror helt sikkert at Andreas gleder seg til konserten..

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ekornbilde, Terje! Blir vel mange timer på utkikk etter denne karen nå, tenker jeg, he he. Kanskje på tide at du fikk tatt noen bilder av hårdotten;-)
    Fru Romsdal anbefaler koffein til "prostata-turen" din. Ta med Rosé vin også, så regner jeg med at du raskt får kontakt med et eller annet aldershjem på tur i nærheten.

    God tur, Terje:-)

    Ronny

    SvarSlett