lørdag 11. april 2009

I skogsmårens rike !




Jeg å min sønn på 15 år dro på påskefjellet og hytta på tirsdag.Mor i huset kom etter på onsdag.Men å holde en 15 åring borte fra internett,venner og andre lyster,- for mer en 3 dager er ikke bare enkelt. Det ble derfor en amputert påskefeiring på hytta i år. Vi dro derfor hjem igjen. Hva skal far gjøre når han ikke får være på fjellet ? Jo, jeg oppsøkte den nye åteplassen min for skogsmår. Sjekket plassen igår og fant ut at måren hadde vært jevnt på plassen den siste uke. Den hadde spist opp en stor boks honning samt all fiken jeg hadde hengt ut på strategiske plasser. Idag var jeg innom plassen igjen å slo opp teltet. Vurderer om jeg skal kjøpe ett batteridrevet infrarødt videokamera med klokke, for å sjekke ut når måren kommer innom plassen. Regner med at den bruker de mørkeste timene i døgnet for å meske seg med godsaker. Håpet er at jeg får den inn på åteplassen i fint kveldslys. Legger med ett par bilder fra plassen. Regner ikke med å lykkes med det første bildemessig men syntes det er artig uansett at jeg har lykkes å få måren som fast gjest. 

2 kommentarer:

  1. Hei Terje.
    Ser ut som et fotogent flott område for Måren dette Terje. Når du nå har fått den med jevne mellomrom er det ikkje lenge før dei første bilda kjem, tenker eg.
    Blir spennandes å følge med :) Lykke til vidare.
    Helsing Kjell Ivar

    (har brukt fruen sin WP konto for å legge att kommentar)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar Kjell Ivar. Plassen er nok bra den siden det er mår der. Det gjenstår bare å få den dit mens det enda er lys.

    SvarSlett