onsdag 15. april 2009

Gullhår både her og der !!!!!!!!!!




Har foret på måren i 6 uker, men den har aldri vært der når jeg er tilstede. Jeg har vist at den har vært på plassen da det har forsvunnet både honning, traffikdrepte småfugl og fiken . Begynte egenlig å lure hvilke andre fugler/dyr som spiste fiken da det forsvant store mengder fiken hver dag. Egentlig kunne det ikke være noe annet en mår da den har spist opp ett par bokser honning også de 2 siste ukene. Har vel tilsammen sittet 6 timer i teltet på kveldstid. Hadde vel egentlig ikke ventet at det var ikveld det skulle lykkes heller. Men uansett så kom en flott mårhanne inn på åteplassen kl 1920. Jeg jublet ett stille brøl, Yes !!!!!!!!!!! Måren gikk rundt å snappet fiken på utlagte plasser men forsvant raskt inn i steinura med en gang han hadde funnet en bit. Måren var fremme 3 ganger slik at jeg fikk  tatt bilder av den. Ned på veien 100 meter unna gikk det folk å pratet, men det affiserte ikke måren i det hele tatt. Jeg har tydligvis truffet godt med plassen når den tåler kameraklikk, biltrafikk og mennesker i nærheten. Det vel kanskje derfor jeg lykkes også. Tror saken hadde stilt seg annerledes hadde teltet vært plassert langt fra folk. Uansett ett artig bekjentskap.

10 kommentarer:

  1. Kjempemorsomt Terje!!!! Det er bare å si gratulerer med bildene og ikke minst med denne plassen. Her blir det nok tatt menge mårbilder i tida som kommer.

    Og det er ikke bare flaks, du kan nok litt om måren fra før tenker jeg...

    SvarSlett
  2. Fantastisk!!! Gratulerer så mye Terje:)

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  3. Flott at det ble suksess.
    Flott lys og måren var fin den også
    Tom

    SvarSlett
  4. Ja dette var jammen morro!!!!
    Du har satt grilla i hode på fleire no tenkjer eg. Eg har alleride snakka med ein grunneigar i dag, so vi skal ha oss ein skogstur snart å sjå. Han viste om nokon gode plassar meinte han.

    Mvh Ronny

    SvarSlett
  5. Hei Terje.
    Moro når en lykkes med slike ting.
    Gratulerer så mye, en stor opplevelse.
    Hilsen Marit

    SvarSlett
  6. Gratulerer Terje!

    Flaks, ja kanskje, men det hjelper på å ha kunnskap og erfaring om de artene man jobber med da:-) Ikke helt tilfeldig valg av plass tenker jeg...
    Blir spennende å se hva du kan få til her utover våren!

    Lykke til, snakkes til helga.

    SvarSlett
  7. ...dævelsk bra jobba, Terje!! Avstand te dyret her da??

    -Terje-

    SvarSlett
  8. Dette var artig. Gleder meg på dine vegne.

    Morsomt å se. Ser gjerne mer fra mårskogen. Det krever litt målrettet innsats å få til det.

    SvarSlett
  9. Tusen takk for kommentarer alle sammen. Plassen er velvalgt Stian. Har vokst opp i disse skogtraktene og vet hva som vanker der. Plassen egner seg til foto på kveldstid da solnedgangeng farger hele mårlia rød på sommeren,- så det gjenstår å se om jeg vil lykkes flere ganger. Snakket med grunneieren igår og vi snakket om å bygge en liten 2 -manns bu på plassen.

    Terje : Avstanden frem til godsakene er på 8-10 meter. Måren kom akkurat på den ruta jeg hadde tenkt den ville komme. Gjenstår å rydde litt kvist og kvast der for at plassen skal bli optimal.

    Terje

    SvarSlett
  10. jeg kommer på besøk når mårbua er snikra på plass terje:-)
    flotte bilder i et herlig lys dette her,og flottere blir dem vel etterhvert disse mårbildene kjenner jeg deg rett:-)
    ha en god helg terje og lykke til
    mvh anders selland

    SvarSlett