tirsdag 2. mars 2010

Revejakt med naturens beste vaktbikje !




Har de siste uken konsentrert meg om revejakt fremfor bilder og foto. Har ett skjul nede ved sjøen jeg tidligere har skutt mye rev fra, men i år har det ikke helt klaffet med flaksen. Revene har kommet på for langt hold til hagleløpet,- og når jeg har hatt med rifle har jeg ikke fått skuddsjanser.Forrige uke satt jeg ute et par netter og fikk se på det meste 8 rever som passerte utenfor skuddhold(riflehold).Plassen jeg jakter rev på er også en god plass for rådyrfoto/jakt så jeg tenkte som følgene : Hvorfor ikke legge 2 åter side om side ?
-Siden vinteren har vært så tøff for rådyra har jeg foret der med gulerøtter,epler og pærer som jeg får på butikken. Skal lete lenge etter bedre vaktbikje enn ett rådyr.Igår natt gikk jeg inn i skjulet kl 02 og satt frem til kl 06.

Det går ikke mer en 10 minutt fra jeg setter meg inn til 3 rådyr dukker opp på foringa. Rådyrene er litt til å fra maten men det er greit på 10 meters avstand å se på adferden at noe lurer i buskene. Har de 3 rådyrene der nesten hele natta men avløses av rev når den kommer luskende. Ingen problem å se på rådyrene med kroppsholdning,speil ut og ører som går i alle retninger at reven er i anmarsj.Bare så synd at jeg ikke tok med rifla igår heller.Stort sett alle 4 revene kom fra 40-70 meter.Blir litt groggy av slik snuing av døgnet. Det har jeg tenkt å gjøre noe med nå. Har nå på meg klærne og stikker ut på revejakt igjen.Håper Diana gir meg litt mer flaks idag.

2 kommentarer:

  1. utrolig flott revebilde Terje! håper du ikke treffer noen m børsa, liker de best i naturen jeg ;-)

    SvarSlett
  2. Kjempe Nyyyyyydlig reveportrett :)

    mvh
    Liv ")

    SvarSlett