fredag 5. mars 2010

Storbukker i fleng !


Brukte dagen idag på en plass med veldig mye store hjortebukker. Skulle så gjerne hatt morra eller kveldslys men når fotografen er så gærn at han sitter oppe på revejakt til kl 5 om morran blir det hardt lys før jeg kommer meg ut av bingen.Blir ganske så groggy i kroppen etter slike revenetter og det føles som en er skikkelig fyllesjuk når en våkner etter 3-4 timer søvn.Skal prøve ut igjen til neste uke igjen i bedre lys eller snøvær, men bør raske på før bukkene feller geviret i disse dager. Så vel 4 stk 10-12 taggere å en god del spissbukker og mellombukker.Tilsammen så vi vel en 15 bukker og noen få koller og kalver.
En liten oppdatering fra rovfuglskjul også. Ikke den helt store aktiviteten men gamlehavørna er innom daglig fra 20-40 min. Kongeørn har jeg ikke sett på 2 uker. En hauk innom for 3 dager siden men fløy bare forbi.Vil fortsette å fore så lenge det er snø men orker ikke bruke så mye tid der ute. Neste uke drar jeg til Nord Norge for å sjekke ut muligheter for en workshop.
Ingen revejakt i natt da jeg skal på hytta i morra sammen med kona.Oppdatering følger når jeg har vært etter hjorten igjen.

1 kommentar:

  1. Du har vel rimelig tid til å fange bukkene med gevir ennå. I alle fall her i Ryfylke er det meget sjeldent at bukkene mister geviret i mars måned. Normalt begynner de største å felle geviret i begynnelsen av april hos oss.

    hilsen Vidar L

    SvarSlett