søndag 22. februar 2009

Endelig fremme i Canada




Etter 8,5 time i fly fra Frankfurt var det godt å sette beina på Canadisk jord. Ble litt trøbbel i immigrasjonen da vi hadde med så mye fotoutstyr. De skjønte ikke helt hvorfor vi dro helt fra Norge for å ta bilde av en ugle. Spørsmålet ble om vi skulle tjene penger på dette ? Vi kom oss etter mye om og men videre. Vi ble møtt på flyplassen i Ottawa av John Chapman og en fransk canadier som heter Marc. De kjørte oss til Montreal som ligger cirka 2 timers kjøretur fra Ottawa. Flott land men her rundt Montreal er det bare prærie med stor åpne vidder. Ble litt sjokket når vi fikk høre at Montreal hadde 2,5 mill innbyggere. Omstillingen med klokkestille på 6 timer gikk greit men det er lenge siden jeg har lagt meg kl 2130 om kvelden. Idag skulle vi møtes i resepsjonen på hotelet kl 0630. Jeg og romkompis Tom Elton våknet kl 0400. Det var bare å stå opp å få i seg litt mat og kaffe. Etter 10 minutts kjøretur kom vi frem til Snøugla Bob.
Nysnø og fine lysforhold så jeg har tatt utrolig mange flotte bilder i formiddag. Nå må jeg slutte å skrive da vi skal ut på ei ny ugleøkt. 

3 kommentarer:

  1. Neimen har du også fått deg blogg Terje, knall!
    Satt faktisk å tenkte på om ikke du skulle få deg blogg til Canadaturen din.

    Hvordan har det stått til i hjemlige trakter, og rovfuglene dine? Har det komt like mye snø dere nede, som her i Steinkjer? Er vel Knut som vikarierer som guide?

    Tenker du storkoser deg der nede. Ønsker deg lykke til videre på jakt etter snøugla!

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Hei Terje
    Flott at du har fått deg blogg Terje!
    Kjempeartig at det har klaffet allerede første dagen, flotte bilder. Jeg håper John har vaska skjorta si, jeg ser han har den samme skjorta som da vi var der nede.
    Lykke til videre, dere har noen flotte dager foran dere så det er bare å nyte det hele.

    Hils John, Mark og turkompisene.

    SvarSlett
  3. Hei der gamle ørn, moro at du også har fått blogg! Har lagt ut link til bloggen til både deg og Kjartan på min blogg. Moro å følge med dere, og knall at dere var så heldige allerede første dagen. Vi hadde håpet på snøvær vi også, men så heldige var vi ikke. Ellers hadde vi det meste av vær, så vi er godt fornøyd slik som det ble. Gleder meg til flere bilder, og ser at du allerede har fått bilde av haukugla??? Regner med at den er fra Canada, eller??

    Ellers ble jeg glad for å se at du har sluttet å røyke!!! Da regner jeg med at det blir drift på skjulet ditt i minst 10 år mer, så det blir jo knall. Dessuten kan jeg jo nå sitte på med deg i bilen uten å ha vinduet oppe i alt fra regn til minus 10. :-)

    Good luck videre kamerat!

    Mvh Bent

    SvarSlett