søndag 26. desember 2010

I mårskogen 2.juledag !


Rolig dag hjemme igår kveld, men kanskje for mye feit mat ?? Måtte bare en tur ut i skogen idag og å fore mårene i skogen. Må innrømme at jeg har vært litt slapp de siste 14 dagene med foring. Men idag monterte jeg og Therese opp foringskassa, og fylte på med brød ,syltetøy, fiken og tørket frukt. Vært bra aktivitet foran skjulet, men har ikke brukt noe tid der oppe i det siste. Vil nok montere opp en fotocelle en av de nærmeste dagene for å få kartlagt tidspunkt måren kommer for å få seg mat. Ellers er det bra aktivitet foran rovfuglskjulet om dagen. Blir nok at jeg sitter der en av de nærmeste dagene .Ha en fortsatt fin julefeiring alle fotovenner :-)

6 kommentarer:

  1. så fint bilde!!Riktigt pent!

    Ja det er fint å ta vare på dyrenee..men hvorfor forere dere måren?

    fortsatt fin jul og masse kaker og ka feit mat,uff hiihihhi men sabla godt!!:)))

    SvarSlett
  2. Hei !

    Jeg driver utleie av skjul for at andre også, skal få oppleve mår på nært hold.Faste foringsrutiner gjør at mårene kommer tilbake :-)

    SvarSlett
  3. Hei Terje
    "Mine" Mårer dukker ikke opp før tidligest kl. 7-8 tiden på kveldene og er sett senest kl 7 på morningen. Har ennå tilgode å se dem aktive i fotolys vinterstid.
    Ha en forsatt god jul og godt nyttår til deg.
    Helsing Rolf Selvik

    SvarSlett
  4. Hei Terje.
    Du begynner tidlig blir ikke foring før April.
    Full rulle i ørneskjulet her også flott vinter så langt. Ha ei fin romjul og et godt nytt år.
    Helsing Kjell Ivar

    SvarSlett
  5. Takk for kommentarer.

    Rolf : Jeg prøvde i fjor viter å få bilder av mår i dagslys og snø men lykkes bare 1 av 25 dager. Men jeg fikk da ett par hundre ok bilder .

    SvarSlett
  6. når begynner du og fore?
    sånn at den er der igjenom hele sommeren og ofte og spiser ?

    SvarSlett