onsdag 3. februar 2010

Nedtur og sprengkaldt med - 28 grader celsius !


Thor Østby hadde tatt den lange kjøreturen fra Hallingdal for å få bilder av oter idag. Oteren har vært rimelig bankers der de 3 siste dagene men når vi ankom plassen imorres var det minus -28 grader celsius og nesten igjenfrøste råker i sjøisen. Bare i natt har sjøisen kommet 1 km lenger ut i fjorden.Vi brukte hele formiddagen der inne i håp om at floa ville sprenge råker i isen ,men til ingen nytte. Elva har nå nesten frøset igjen, så oteren har nok beveget seg utover mot sjøiskanten . Vi så en oter der ute imorres men holdene der ute blir litt for lange til at vi orket å prøve oss.
Det ble da at jeg knipset noen postkortbilder isteden.Eneste jeg så av liv var noen frosne stokkender og en enslig mus som krysset sjøisen. Thor ble igjen ett par timer til og han fikk en flott rødrev ute på isen.

Rovfuglskjul:

Både kongeørn og havørn på åte idag. Samme fuglene som var der igår. Ingen i skjulet i morra så en oppdatering fra skjulet følger ikke før på fredag.

Jeg vurderte en tur i rovfuglskjulet i morra men prøver meg en tur etter rådyra i morra. Ikke umulig at jeg sjekker muligheter for oter på andre plasser også.

3 kommentarer:

  1. Hei

    Det var synd at oteren ikke var innfor rekkevidde når du fikk besøk.
    Med -28 grader så trenger en nesten et motiv å varme seg på for å glemme kulden som river i kroppen... Jeg tror alle som fotograferer vet at det ikke bare er å komme til dekket bord for ingen dager er like heldigvis. En skal slite litt for enkelte motiv men når en endelig føler at en har lykkes så er det en herlig følelse å ta med seg.
    Du må ha lykke til videre med oter motivene å kjenner jeg deg rett(bloggen) så gir du deg ikke med det første når du ser mulighetene:-)

    Stå på!

    Mvh Rune

    SvarSlett
  2. Hei Terje!
    Savner oppdatering på bloggen. Hva holder du på med om dagene. Er du på fototur?
    ketil o

    SvarSlett
  3. Makalöst vacker bild denna, som närmast ser ut som den vore två bilder i en.
    Tack även för alla övriga rapporter från dina exkursioner.
    mvh Tomas

    SvarSlett