torsdag 11. november 2010

Stor aktivitet foran rovfuglskjulet !


Var i ettermiddag ute ved rovfuglskjulet med nytt rådyr. Når jeg kom bak skjulet fikk jeg se 3 voksne havørner som satt og mesket seg med rådyrkjøtt. Skjulet er fullbooket for hele helga, men til neste uke er det ledige plasser for dem som måtte ønske det. Det er sett hønskehauk foran skjulet denne uka, men har enda ikke sett om det er kommet kongeørner. Vil holde dere oppdatert i helgen hvor mye fugl og hvilke fugler som har vært tilstede.

8 kommentarer:

  1. Nydelig bilde!

    Kan du si litt om sesongen og livet ut over vinteren for oss som prøver å langtidsplanlegge?

    SvarSlett
  2. Skikkelig kult bilde:-) Det må vøre en ordentlig vitamininnsprøyting å få sitte i skjul og oppleve slikt. Antar at pulsen stiger litt da!

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer. Det er fra nå av, og frem til midten av mars sesongen er best.Hadde nok holdt en knapp på slutten av januar for best lys og ikke for lange dager. Men ønsker en godt lys og mest for pengene er februar en bra måned.

    SvarSlett
  4. Nydelig Terje, gleder meg til dager i sjulet siste helg i januar.
    Tor Arve

    SvarSlett
  5. Jeg må prøve å prioritere litt, men har vært i en flytteprosess og ikke hatt eller tatt meg tid til kamera. Nå bor vi midt i ørneterrenget så å si men har ikke hatt noe å legge ut til åte enda for å få de ned. Med det samme vi flyttet var det full slostkamp mellom flere ørner rett utenfor vinduet, men da var jeg på jobb og ikke noe kamera var flyttet. På visningen kom ørna fra sjøen med fersk sprellende laks i klørne rett over hustaket.
    Skulle ha vært i Mårskjulet igjen å men det var den tiden...

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde av ørna. Lurer på når den beste tiden i mårskjulet er?

    SvarSlett
  7. Stilig örn! Börjar kanske bli dags att ge det en chans till!

    :) Lasse

    SvarSlett
  8. Thank you for sharing
    This fabulous work with us
    Good creations

    SvarSlett